20 juni 2015

Hur sparar jag i fortsättningen?


Tidigare har planen varit att lägga undan hela CSN-lånet och investera dessa pengar, det har gått sådär. Min skuld ligger idag på 130 450 kronor, av dessa har jag satt in 86 000 hos Avanza som är investerat i aktier. Utöver detta investerade jag även 9 000 kronor i fysiskt guld som jag gav bort till storasystern som bröllopspresent.

Så riktigt som planerat har det inte gått, i fortsättningen har jag inte tänkt att ta ytterligare CSN-lån, utan planen är att spara pengar genom att arbeta vid sidan av studierna. Nu i sommar arbetar jag 2 månader och kommer att försöka lägga undan minst 50 %. Planen är sedan att arbeta extra under hösten och fortsätta spara.

Tidigare har jag endast sparat i aktier noterade i Sverige men nu när Avanza sänkt courtaget till löjligt låga nivåer kommer jag nog att spana in lite amerikanska aktier, det mest intressanta just nu för mig är Realty Income, där direktavkastningen är drygt 5 %.

1 kommentar:

  1. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera