28 okt. 2015

Mer pengar & lite spänning




Jag har sedan det senaste inlägget fått tag på ytterligare pengar att investera. Pengarna kommer från ett fondsparande mina föräldrar gjorde åt mig månadsvis i ett antal år. Jag har fortsatt på min strategi att köpa kvalitativa utdelande bolag med en fin utdelningshistorik.

Utöver att jag ökat i mina innehav har jag även hittat nya köpvärda företag både i Sverige och i utlandet. Nu tycker jag att riskspridningen på portföljen är mycket bättre än den var tidigare då jag har fyllt på med företag från olika branscher och länder.

Detta gör att min utdelning idag ligger på ca 15 % av mitt utdelningsmål som är att på ett ungefär få 10 000 i utdelning/månad.

Jag kommer att göra ytterligare ett inlägg med mina nya innehav och vad jag förväntar mig av dessa. Jag måste även tillägga att jag gjort ett undantag med min strategi och köpt ett bolag som inte har någon utdelning och som förmodligen inte kommer dela ut pengar den senaste tiden, Sensys Gatso Group. Då jag kände att jag behövde lite spänning och något bolag som jag kan följa dagligen. För de som inte är insatta i bolaget sysslar Sensys med att utveckla och sälja trafikinformation som används för att registrera och mäta hastighetsöverträdelser och även körning mot rött ljus..

1 kommentar:

  1. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera