12 dec. 2016

Jag är tillbaka - stora ändringar



Vad hände?

Då jag valde att sälja i stort sett hela mitt innehav för att investera på annat vis kände jag ingen motivation till att fortsätta skriva inlägg. Detta gjorde att jag idag endast har 25 % av mitt tidigare innehav kvar, vilket har gjort att mina utdelningar nu minskat rejält. Jag har dock sedan sist även fått ett deltidsjobb vid sidan av mina studier vilket har gjort att mitt månadsspar har ökat. 

Idag består mina innehav av följande bolag;
H&M
Castellum
Tele2
Sensys Gatso
Realty Income
Axfood
Investor

Utöver detta har jag även en liten summa i Avanza Zero, detta genom att jag har ett månadsspar utöver mina vanliga överföringar.

Idag ser mina tillgångar och skulder ut på följande vis:

Tillgångar: 410 000 kr
Skulder: 231 692 kr (CSN)

Jag har även beslutat mig för att skapa ett Excel dokument och regelbundet uppdatera för att få lättöverskådliga grafer över mitt sparande och min skuld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar