13 dec. 2016

Sensys Gatso Group - mitt "bästa" köp

Skrivet 28/10 - 2015:

"Jag kommer att göra ytterligare ett inlägg med mina nya innehav och vad jag förväntar mig av dessa. Jag måste även tillägga att jag gjort ett undantag med min strategi och köpt ett bolag som inte har någon utdelning och som förmodligen inte kommer dela ut pengar den senaste tiden, Sensys Gatso Group. Då jag kände att jag behövde lite spänning och något bolag som jag kan följa dagligen. För de som inte är insatta i bolaget sysslar Sensys med att utveckla och sälja trafikinformation som används för att registrera och mäta hastighetsöverträdelser och även körning mot rött ljus.."

Syftet med denna blogg för mig är att kunna titta tillbaka, lära mig av mina misstag och få insikt i mina tankar. Ovan ser ni något jag skrev för lite över ett år sedan. Jag skriver att jag gjorde ett undantag från min strategi och valde att gå in i Sensys Gatso, vilket även blev ett aggressivare köpande än jag hade planerat.

Första veckorna såg det ljust ut, Sensys hade en fin, nästan en spikrak kurs uppåt. Detta vände dock ganska snabbt då den väntade försäljningen uteblev. Idag ligger jag -68,71 % med mitt innehav. Köpet av Sensys blev snabbt mitt sämsta köp någonsin, procentuellt. Varför jag nämner den procentuella utvecklingen som det sämsta är för att jag har nog lärt mig mer av mitt köp av Sensys än något annat köp.

Idag har jag kvar mitt innehav, inte med en förväntning om vändning, snarare en förhoppning samtidigt som jag känner att det är en påminnelse för hur det kan gå när man tar snabba, impulsiva beslut. Jag skyller detta på att jag är ung och dum, förhoppningar om snabba pengar lockar.

Nu har jag förhoppningsvis lärt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar