31 dec. 2016

Månadens köp - December

Denna månadens insättning har gått till att öka i redan befintliga innehav. Jag har lyckats öka både Axfood och Investor. Utöver dessa bolag är tanken att även öka i Novo Nordisk kommande dagarna, då mitt innehav idag endast är ynka 3 % av portföljvärdet.

Målet med dem tre ovanstående bolagen är att vikta dessa till 10 % vardera. Mitt innehav i Axfood och Investor är idag 8,5 % och därför kommer jag nog att öka ytterligare nästa månad. Januari månad i sig kommer att vara väldigt bra för mig då CSNs utbetalning är extra högt i början av året samtidigt som jag arbetat i stort sett heltid i december, detta gör att även lönen kommer att vara extra stor.

Planen är som sagt att öka i befintliga innehav men även att presentera ett nytt bolag för min portfölj. Fördelningen ser idag ut på följande vis.

Som jag tidigare har varit inne på är mitt innehav i H&M större än jag vill, det jag kommer göra är att i fortsättningen fortsätta öka i alla förutom Castellum, Tele2 samt H&M. För att i sinom tid jämna ut portföljen. Jag ser dock fortfarande H&M och Castellum som mina kärninnehav och planerar att dessa även i fortsättningen kommer att ha en större del i min portfölj.

5 kommentarer:

  1. Du har flera riktigt fina bolag i portföljen och det är aldrig fel att öka i Axfood om du frågar mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Ja Axfood blir det att höja regelbundet :)

      Radera
    2. Fin portfölj :) Vi har lite liknande bolag :-) Mvh Slimis

      Radera
    3. Tack, detsamma! Jo men jag saknar något bolag från bankbranschen och när det händer blir det utan tvekan Handelsbanken :)

      Radera
  2. Vad tycker du om sensys i din portfölj?

    Mvh Marcus

    SvaraRadera