24 dec. 2016

2016 - inte mitt år

Under årets gång har min portfölj fått stå ut med mycket. Jag har sålt ca 75 % av mitt innehav, i kronor blir det 300 000. Detta då jag har valt att investera pengarna på annat håll, mer information angående detta kommer nog i ett senare skede.

Denna utrensning av portföljen gjorde att jag tappade suget på aktiemarknaden, jag hade fyra innehav kvar. H&M, Castellum, Tele2 samt Sensys. Tre av dessa har haft ett riktigt dåligt år, ytterligare en faktor till motivationen försvann. Vändningen kom när jag fick mitt deltidsjobb, då kände jag att jag återigen kunde bygga på min portfölj.

Idag känns det bra, jag har ett månadsvis sparande samtidigt som portföljen börjar återfå sin forna glans. Just nu är fördelningen på följande vis.



Som man ser är mina innehav som jag har "kvar" från min tidigare portfölj fortfarande störst. Jag försöker idag att vikta upp mina mindre innehav, samtidigt som jag försöker att utöka portföljen med ett nytt bolag varje månad. Idag är portföljens värde i runda slängar 115 000 kronor.

Avkastningen för detta år har varit en besvikelse. Men jag tar nya tag och har förhoppningsvis lärt mig av mina misstag detta år.

2 kommentarer:

  1. SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
    Meddelandet är avsett för anställda, handlare, jordbrukare och företagare som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas. Få våra olika låneerbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränta på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för att säkerställa transaktioner och du har möjlighet att få tillgång till din kredit inom 72 timmars garanti. Så snälla kontakta oss för mer information, tack.

    E-post : georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp : +33 756924191

    SvaraRadera
  2. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera