22 dec. 2016

Idag - imorgon

Nu har pengarna börjat trilla in. Jag har som jag tidigare nämnde nu fått ett deltidsjobb vid sidan av mina studier, som ekonomiassistent på ett medelstort företag i Stockholm. Detta gör att det i slutet av månaden trillar in lite mer pengar än tidigare.

För att förtydliga har jag nu två deltidsjobb. Dels arbetar jag som ekonomiassistent och dels som arbetsledare under sommaren samt vintern. Denna tjänst skulle även kunna kallas säsongsarbete, istället för deltidsjobb.

Nu till våren ska jag läsa min sista termin och förhoppningsvis får jag min examen till sommaren. Känns svårt men även spännande att lämna skollivet bakom sig, jag har trots allt gått i skolan nu i ca 17 år. Vi får se vad framtiden har att bjuda på.

Nu till vad mina köp för månaden blir. Jag kommer nog främst att vikta upp mina nuvarande innehav men har även tankar på ett nytt bolag, Cloetta eller Clas Ohlson. Det blir nog en väldigt liten post i något av dessa bolag för att sedan vikta upp i framtiden. Direktavkastningen är dock i det lägsta laget för Cloetta vilket gör att det lutar mer åt Classe.

1 kommentar:

  1. SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
    Meddelandet är avsett för anställda, handlare, jordbrukare och företagare som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas. Få våra olika låneerbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränta på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för att säkerställa transaktioner och du har möjlighet att få tillgång till din kredit inom 72 timmars garanti. Så snälla kontakta oss för mer information, tack.

    E-post : georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp : +33 756924191

    SvaraRadera