25 dec. 2016

Mina tillgångar och skulder



Mina tillgångar är lite splittrade för tillfället. Allt ligger inte i börsen som jag tidigare har nämnt. Jag tänkte därför specificera vart mina tillgångar ligger idag.

Mina tillgångar är idag på ett ungefär värt 440 000 kr. 
Den största andelen, 68 %, är investerade på annat vis. Jag kommer inte närmare gå in på vad av olika anledningar. Men på denna investering förväntar jag mig en avkastning på 20 % på ett halvår. Förväntad utdelning är i april 2017.

26 % är investerade på börsen. Då är allt investerat i min portfölj som jag redovisade för endast ett par dagar sedan. 

3 % är investerade i onoterade bolag. Det enda är Peckas Naturodlingar AB som jag skrivit om tidigare och mitt andra innehav tänkte jag göra ett inlägg om i ett senare skede. Jag har inte som strategi att investera i onoterade bolag men gör detta då jag känner att företagets affärsidé är bra samtidigt som bolagen har planer på att börsnoteras inom en snar framtid. Detta då företagande även är något jag håller kärt.

Resterande del, 3 %, har jag som likvider på banken. Dessa pengar kanske inte ska räknas som tillgångar i sig då dessa är "slösa"-pengar. Pengar som ska ta mig igenom månaden.

Min enda skuld idag är pengarna jag lånar från CSN. Denna summa ligger exakt på 238 875 kr. Då jag fortfarande har en termin kvar av min studietid kommer lånet att öka med 35 840 kr för att slutligen landa på 274 715 kr.

1 kommentar:

  1. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera