16 juni 2015

Min portfölj och tankar

Tänkte redovisa mina tankar om mina innehav. Preferensaktier har jag inte riktigt jättekoll på utan dessa köp har skett på grund av rekommendationer av andra kunniga samt att jag som tidigare skrivit är ute efter hög direktavkastning. Preferensaktier har senaste veckan minskat och jag känner mig återigen sugen att öka lite i bland annat Akelius. Dessutom äger jag Klövern och Hemfosa.

H&M och Castellum ser jag som mina kärninnehav, dessa är även mina största innehav. Castellums utdelningshistorik är en bidragande faktor till varför jag anser att den förtjänar platsen som kärninnehav, utdelningen har höjt varje år sedan 1997.

Utöver dessa har jag Tele2 samt Atlas Copco i min portfölj. Tele2 började jag köpa när dessa meddelade att målet är en utdelningstillväxt på 10 %. Atlas Copco trillade in i portföljen efter senaste tidens nedgång, detta är ett innehav jag funderar på att spara i regelbundet då jag tror att en vändning kommer ske över lång tid.


1 kommentar:

  1. Låter som bra innehav! Lycka till på din bloggresa nu under 2017 och ser fram emot att följa den! Mvh Rik innan 30

    SvaraRadera