16 juni 2015

Vem är jag?

Detta blir mitt första inlägg, jag tänkte berätta vem jag är och vad jag gör.

Jag är bosatt i Stockholm, 20 år gammal, ung men nyfiken. Mitt intresse för aktiemarknaden började på allvar precis innan sommaren 2013 då valet av universitet och utbildning skulle göras. Jag bestämde mig att ta CSN-lån och månadsvis sätta in lån-delen i Avanza. Första köpet gjordes september 2013, valet föll på Investor, inte ett dåligt första köp, därefter blev det Mavshack och Transmode.

Jag hade ingen som helst strategi eller kunskap bakom mina köp, jag läste på lite om företagen och om jag gillade affärsidén blev det ett köp. Det slutar inte där, när siffrorna inte blev blåa var jag väldigt snabb på att sälja och söka mig till andra företag.

Denna "strategi" slutade jag med mitten av 2014 då jag började läsa på om utdelningar och hittade bloggar som Petrusko och Sparaklokt, detta satte mer press på mina nervösa fingrar och jag var många gånger nära på att sälja vid korta nedgångar. Jag märkte ganska snart när första utdelningen trillade in att detta är något jag ville fortsätta satsa på.

Detta får bli det första inlägget, vidare kommer jag redovisa min portfölj och köp, samt tankar och funderingar.

1 kommentar:

  1. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera