18 juni 2015

Yield on Cost - viktigt nyckeltal

Yield on Cost är ett viktigt nyckeltal för mig, för mina egna investeringar då jag får det på papper hur bra investering jag gjort. Mitt mål har varit att hålla snittet på min YoC på 5 %. Just nu ligger jag precis under det målet, preferensaktierna bidrar positivt medan Atlas Copco drar ner snittet men då jag nyligen börjat lägga vikt på utdelningarna så kommer det ta ett tag tills jag verkligen får se hur bra köp jag gjort.

Då jag gör ständiga köp förändras YoC regelbundet, men idag ser det ut såhär:

1 kommentar:

  1. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera